الأستاذة الشاعرة حنان عيد....النص ....أنا مين..؟.....

 بقلمي الشاعره الدكتوره سفيره السلام/ حنان عيد 

انا مين ؟

انا اللى هاعلم عليك طول السنين

انا اللى سهرتكم ليه من أجمل سنين

و انا اللى نيمتك حزين

انا اللى قاضىت عليك و للكورة لاعبين

     عارفنى؟؟؟؟؟؟ 

بالقاضيةممكن تستهين ؟

و أى بطولة ما اسيبها 

عندى منها الطاق طاقين

احنا المغاربه عرفتوا مين 

انا العربي الآصيل 

فى حضن بلدي مدفيين

على المبادئ مدربين

و حب الكوره فيها فنانين 

و جيل نيمكناكم م المغرب

و عكرانا مزاجك وبنلعب

ودايما واثقين

احنا العرب غصبن عنكم عرفتوا انا مين

و عاذرك اننا غالبين

انا لو يذكروا اسمى

تلاقيه حروف من نور 

و لما بغيب بعود أقوى

دا اسلوبى ومفيش تغيير

انا افريقيا تعرفنى

رقم واحد و مرعبها

انا هاطلع فى احلامكم

و نفسيتكو بتعبها

انا الإسم اللى ليكو مخيف

انا اعظيم فريق اسأل عني

وبعدى ييجى أى وصيف

وغيري بعدي في التصنيف

عرفت انا مين يافنديه

انا المغرب وسع لي طريق

بقلم الشاعره الدكتوره سفيره السلام/ حنان عيد


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

CINE E FEMEIA DIN MINE....Flori Gombos.

TOTUL O DILEMÃ, TOTUL RELATIV....Flori Gombos ..

Zivot je tren.... بقلم الأستاذة Barya Djurdjević Banda